Storing

Storing

Zelf een cv-storing oplossen?
Om te voorkomen dat u onnodig in de kou staat of zonder warm water zit, kunt u in het geval van een storing wellicht zelf al actie ondernemen. In onderstaande beschrijving kunt u zien waar u op moet letten. Komt u er niet uit, bel dan onze storingslijn 085-7604300 voor eventuele hulp op afstand.

Bij een eventuele storing aan de cv-ketel dient u zelf het volgende te controleren:

* De waterdruk voldoende is: ± 1,5 bar op de drukmeter, van de cv-ketel is dit niet het geval dan dient u dit zelf bij te vullen.
* De installatie voldoende ontlucht is.
* De stekker wel in de wandcontactdoos is geplaatst, of de bedieningsschakelaar op stand “bedrijf” is gesteld en of de zekeringen in de meterkast in orde zijn.
* De kamer- en ketelthermostaat hoog genoeg staan ingesteld.
* De waakvlam wel brandt (alleen bij oudere cv-ketels ).
* De gaskraan bij de cv-ketel geopend is en er gas aanwezig is (wanneer de hoofdgaskraan is de gasmeter is uit gezet, duurt het geruime tijd voordat de gasdruk weer opgebouwd is)
* Er voldoende radiatorkranen (in de woonkamer) openstaan.
* Alle warmwaterkranen wel goed gesloten zijn (dit bij een cv-ketel met een warmwatervoorziening).

Probeer, indien het toestel indien mogelijk te resetten of haal de stekker eruit en plaats hem op dezelfde manier weer terug.

Belangrijk… noteer de storingscode die op het display af te lezen is en geef dit bij een storingsmelding door.